1. Dela in grupper (4st i varje)
2. Varje grupp fรฅr ett 4 hรถrns papper A3
3. Hรคr ska gruppen komma fram till:
nรฅgot alla i gruppen tycker om
nรฅgot ingen i gruppen tycker om
nรฅgot man รคr ensam om att tycka om.
4. Varje grupp redovisar sedan fรถr klassen vad de kommit fram till.
5. Kanske upptรคcker man att man har saker gemensamt med flera i klassen , eller blir nyfiken att veta mer om nรฅgot ni inte hade gemensamt.
Denna รถvning krรคver att eleverna samtalar och kรคnner sig trygga att berรคtta hur man kรคnner. Viktigt med gruppindelningen.
1. Dela in grupper (4st i varje)
2. Varje grupp fรฅr ett 4 hรถrns papper A3
3. Hรคr ska gruppen komma fram till:
nรฅgot alla i gruppen tycker om
nรฅgot ingen i gruppen tycker om
nรฅgot man รคr ensam om att tycka om.
4. Varje grupp redovisar sedan fรถr klassen vad de kommit fram till.
5. Kanske upptรคcker man att man har saker gemensamt med flera i klassen , eller blir nyfiken att veta mer om nรฅgot ni inte hade gemensamt.
Denna รถvning krรคver att eleverna samtalar och kรคnner sig trygga att berรคtta hur man kรคnner. Viktigt med gruppindelningen.