VAD TYCKER DU, VAD TYCKER JAG?

Se att man tycker i bland lika och andra gรฅnger olika
Syfte med รถvningen: Se andras och sitt eget perspektiv
Thoughtful mother and daughter with pensive look keep hands on chin blue background, imagination.

VAD BEHร–VS Fร–R DENNA ร–VNING

  • Fรถrberedelsetid 5 minuter

  • Fyra hรถrns papper att skriva ut

  • Ingen teknik behรถvs

Sรฅ hรคr fรถreslรฅr vi att du genomfรถr รถvningen.

1. Dela in grupper (4st i varje)

2. Varje grupp fรฅr ett 4 hรถrns papper A3

3. Hรคr ska gruppen komma fram till:
nรฅgot alla i gruppen tycker om
nรฅgot ingen i gruppen tycker om
nรฅgot man รคr ensam om att tycka om.

4. Varje grupp redovisar sedan fรถr klassen vad de kommit fram till.

5. Kanske upptรคcker man att man har saker gemensamt med flera i klassen , eller blir nyfiken att veta mer om nรฅgot ni inte hade gemensamt.

Denna รถvning krรคver att eleverna samtalar och kรคnner sig trygga att berรคtta hur man kรคnner. Viktigt med gruppindelningen.

VAD TYCKER DU, VAD TYCKER JAG?

Se att man tycker i bland lika och andra gรฅnger olika
Syfte med รถvningen: Se andras och sitt eget perspektiv
Thoughtful mother and daughter with pensive look keep hands on chin blue background, imagination.

VAD BEHร–VS Fร–R DENNA ร–VNING

  • Fรถrberedelsetid 5 minuter

  • Fyra hรถrns papper att skriva ut

  • Ingen teknik behรถvs

Sรฅ hรคr fรถreslรฅr vi att du genomfรถr รถvningen.

1. Dela in grupper (4st i varje)

2. Varje grupp fรฅr ett 4 hรถrns papper A3

3. Hรคr ska gruppen komma fram till:
nรฅgot alla i gruppen tycker om
nรฅgot ingen i gruppen tycker om
nรฅgot man รคr ensam om att tycka om.

4. Varje grupp redovisar sedan fรถr klassen vad de kommit fram till.

5. Kanske upptรคcker man att man har saker gemensamt med flera i klassen , eller blir nyfiken att veta mer om nรฅgot ni inte hade gemensamt.

Denna รถvning krรคver att eleverna samtalar och kรคnner sig trygga att berรคtta hur man kรคnner. Viktigt med gruppindelningen.

  • TAR CA 40 MINUTER ATT GENOMFร–RA

  • Gร–RS i grupp om 3-5 personer

  • Handlar om om Vรคnskap, Empati

  • Fyra hรถrns papper att skriva ut Fร–R ATT Gร–RA ร–VNINGEN

  • ร–va pรฅ att samtala i en grupp dรคr du behรถver sรคga vad du tycker. ร–kad gemenskap.