SUPPORT MAP

Synliggöra och sortera vilket och vilka stöd man har i sitt nätverk.
Syfte med övningen: Reflektera, se vilka och vad man har för stöd att ta till vid behov. Att synliggöra detta tydligt är att förebygga och skapa strategier och veta vart man kan vända sig vid behov. DET ÄR EN STYRKA ATT BE OM HJÄLP.
Skärmavbild 2024-05-03 kl. 13.44.42

VAD BEHÖVS FÖR DENNA ÖVNING

  • Förberedelsetid 10 minuter

  • Skriva ut den färdiga mallen .

  • Teknik som behövs

    Ingen teknik behövs

  • Tar ca 30 minuter att genomföra

  • Är anpassad för åk Förskola, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

  • Övningen görs individuellt

  • Övningen handlar om

    Empati, Lösningar, Självkänsla, Gemenskap

Så här föreslår vi att du genomför övningen.

Färdig mall (support-map)
familj som stöttar
de i skolan som stöttar
vänner som stöttar
de i samhället som kan stötta mig.
En genomgång på vad stöd innebär och reflektion vad och vilka var och en har som stöd.

Många samtalsövningar kan skapas rund Support-map.
Tex vad det finns för insatser i samhället.
Samtal kring att det är viktigt att stötta varandra och det kan ske på olika sätt. osv

ÖVNINGENS INSTRUKTIONER

  • DENNA ÖVNING TAR CA 30 MINUTER ATT GENOMFÖRA

  • ÖVNINGEN GÖRS individuellt

  • Nu KOMMER VI LÄRA OSS OM Empati, Lösningar, Självkänsla, Gemenskap

  • DET ÄR FÖR ATT VI SKALL FÖRSTÅ VARANDRA BÄTTRE OCH

  • FÖR ATT GÖRA ÖVNINGEN BEHÖVER MAN Skriva ut den färdiga mallen .

  • Eleverna kommer ha mer kunskap, reflektera, och be om hjälp, hjälpa andra vid behov.