1. Dela in eleverna 4 st i varje grupp
2. Gruppen blir tilldelad en varsin superkraft/roll
3. De övriga grupperna ska nu med hjälp av JA/NEJ frågor lista ut vem som har vilken superkraft/roll
Tex: vågar du säga till om du ser någon som far illa?
Brukar du se när någon är utanför eller ledsen?
Tycker du att det är viktigt att lyssna på alla?
4. Rollspel/teater kan läggas till.
5. Samtala och repetera vad superkraften/rollen innebär.
1. Dela in eleverna 4 st i varje grupp
2. Gruppen blir tilldelad en varsin superkraft/roll
3. De övriga grupperna ska nu med hjälp av JA/NEJ frågor lista ut vem som har vilken superkraft/roll
Tex: vågar du säga till om du ser någon som far illa?
Brukar du se när någon är utanför eller ledsen?
Tycker du att det är viktigt att lyssna på alla?
4. Rollspel/teater kan läggas till.
5. Samtala och repetera vad superkraften/rollen innebär.