1. Alla får ett tomt papper
2. Prata om vad man har för minnen från sin tidiga skolgång. Är det något man vet nu som man önskar man visste då?
3. Eleverna får en stund att tänka på hur det skulle vara att möta sig själv när man var 7 år. Lek med tanken att det gick och du får endast ge ett tips med max 8 ord.
Vad skulle det vara och varför?
4. Samtala och låt eleverna dela mig sig av sina tips. Är tipsen liknande
Spela in tipsen men ljud, film eller illustrationer som sedan kan visas upp på tex lågstadiet. (i början på terminen i åk 1).
Kan bli väldigt värdefullt för de yngre.
1. Alla får ett tomt papper
2. Prata om vad man har för minnen från sin tidiga skolgång. Är det något man vet nu som man önskar man visste då?
3. Eleverna får en stund att tänka på hur det skulle vara att möta sig själv när man var 7 år. Lek med tanken att det gick och du får endast ge ett tips med max 8 ord.
Vad skulle det vara och varför?
4. Samtala och låt eleverna dela mig sig av sina tips. Är tipsen liknande
Spela in tipsen men ljud, film eller illustrationer som sedan kan visas upp på tex lågstadiet. (i början på terminen i åk 1).
Kan bli väldigt värdefullt för de yngre.