OPERATION ADRIAN

En filmรถvning om Adrian och hans vรคnner, dรคr eleverna gรถr ett Quiz/uppdrag.
Syfte med รถvningen: Ge รถkad kunskap och samsyn om mobbningens roller, samt inse att skillnaden mellan att vara en medmobbare, passiv mobbare eller รฅskรฅdare รคr vรคldigt liten.
MAIN ADRIAN.00_03_09_15.Still012

VAD BEHร–VS Fร–R DENNA ร–VNING

  • Fรถrberedelsetid 5 minuter

  • HERO-korten 1-11

  • En dator, ipad eller mobil per grupp, Filmprojektor, Internet

Sรฅ hรคr fรถreslรฅr vi att du genomfรถr รถvningen.

1. Grupperna skall redan vara klara, fรถr att spara tid. Tรคnk pรฅ att inte skapa grupper som kan skapa konflikter.
2. Varje grupp skall ha en lรคsplatta, dรคr de kommer svara pรฅ uppdragets frรฅgor
3. Varje grupp behรถver en uppsรคttning av HERO-korten 1-11
4. Starta Operation Hero Adrian-filmen i full skรคrm.
5. Filmรถvningen ca 3 minuter, men filmen rullar pรฅ i slowmotion i bakgrunden med en timer, sรฅ eleverna kan granska vad som hรคnde igen, samtidigt som de har koll pรฅ tiden.

Om du vill kan man ge nรฅn form av belรถning eller รคra till den gruppen som hade bรคst resultat.

Har ni tid รถver รคr det bra att knyta ihop sรคcken. Stรคll nรฅgra frรฅgor om filmen till hela klassen:
1. Varfรถr tror ni att Adrian inte vรฅgade sรคga ifrรฅn?
2. Vad kan man gรถra i Adrians situation?
3. ร„r det svรฅrt att sรคga ifrรฅn till sina vรคnner?
4. Hur kan man sรคga ifrรฅn utan att bli sura pรฅ varandra?

OPERATION ADRIAN

En filmรถvning om Adrian och hans vรคnner, dรคr eleverna gรถr ett Quiz/uppdrag.
Syfte med รถvningen: Ge รถkad kunskap och samsyn om mobbningens roller, samt inse att skillnaden mellan att vara en medmobbare, passiv mobbare eller รฅskรฅdare รคr vรคldigt liten.
MAIN ADRIAN.00_03_09_15.Still012

VAD BEHร–VS Fร–R DENNA ร–VNING

  • Fรถrberedelsetid 5 minuter

  • HERO-korten 1-11

  • En dator, ipad eller mobil per grupp, Filmprojektor, Internet

Sรฅ hรคr fรถreslรฅr vi att du genomfรถr รถvningen.

1. Grupperna skall redan vara klara, fรถr att spara tid. Tรคnk pรฅ att inte skapa grupper som kan skapa konflikter.
2. Varje grupp skall ha en lรคsplatta, dรคr de kommer svara pรฅ uppdragets frรฅgor
3. Varje grupp behรถver en uppsรคttning av HERO-korten 1-11
4. Starta Operation Hero Adrian-filmen i full skรคrm.
5. Filmรถvningen ca 3 minuter, men filmen rullar pรฅ i slowmotion i bakgrunden med en timer, sรฅ eleverna kan granska vad som hรคnde igen, samtidigt som de har koll pรฅ tiden.

Om du vill kan man ge nรฅn form av belรถning eller รคra till den gruppen som hade bรคst resultat.

Har ni tid รถver รคr det bra att knyta ihop sรคcken. Stรคll nรฅgra frรฅgor om filmen till hela klassen:
1. Varfรถr tror ni att Adrian inte vรฅgade sรคga ifrรฅn?
2. Vad kan man gรถra i Adrians situation?
3. ร„r det svรฅrt att sรคga ifrรฅn till sina vรคnner?
4. Hur kan man sรคga ifrรฅn utan att bli sura pรฅ varandra?

  • TAR CA 30 MINUTER ATT GENOMFร–RA

  • Gร–RS i grupp om 3-5 personer

  • Handlar om om Krรคnkningar, Mobbning, Roller, Konsekvenser, Grupptryck

  • HERO-korten 1-11 Fร–R ATT Gร–RA ร–VNINGEN

  • Efter รถvningen kommer ni prata om vad Adrian kunde ha gjort