DINA SUPERKRAFTER

Detta är en övning där eleverna får svara på flera påståenden som kommer upp gällande agerande. Utifrån sina svar, kommer eleverna få reda på vilken av de olika superkrafterna som är dennes främsta egenskap.
Syfte med övningen: Förstå sina styrkor
fblogga-13

VAD BEHÖVS FÖR DENNA ÖVNING

  • Förberedelsetid 5 minuter

  • Nej, inget material behövs

  • Teknik som behövs

    En dator, ipad eller mobil per elev

Så här föreslår vi att du genomför övningen.

Samtliga elever scannar koden och svarar på påståendena. När övningen är klar får de svaret på vilken superkraft som är varje elevs främsta.

Väldigt många klasser, sätter upp elevernas superkrafter i klassrummet. Så det blir någon form av Superkraftinventering, som de hela tiden påminns om.

ÖVNINGENS INSTRUKTIONER

  • DENNA ÖVNING TAR CA 15 MINUTER ATT GENOMFÖRA

  • ÖVNINGEN GÖRS individuellt

  • Nu KOMMER VI LÄRA OSS OM Empati, Lösningar

  • DET ÄR FÖR ATT VI SKALL FÖRSTÅ VARANDRA BÄTTRE OCH

  • FÖR ATT GÖRA ÖVNINGEN BEHÖVER MAN Nej, inget material behövs

  • Sammanställ era resultat för att se hur många olika superkrafter ni hade