Denna övning sker i samband med lektion två. Av eleverna så rankas denna som absolut den mest lärorika. Övningen sker tillsammans med lektionen Äpplet innan, men vi har valt att plockat bort den sekvensen för att spara tid.
Kan man prata med barn om självmord. Ja all forskning visar att det är viktigt att prata med barn om känslor och allvarliga saker. Det är mer vi vuxna som känner obehag kring detta. Varje år försöker 5000 unga att ta sina liv. Många av dessa försök hade kunnat undvikits via samtal.
Denna övning visar också hur vi arbetar med QR-koder, samt hur vi får elever att engagera sig. Ibland kan det vara svårt med QR-koder så här kommer vi med tips om vad som bör kontrolleras innan:
Denna övning sker i samband med lektion två. Av eleverna så rankas denna som absolut den mest lärorika. Övningen sker tillsammans med lektionen Äpplet innan, men vi har valt att plockat bort den sekvensen för att spara tid.
Kan man prata med barn om självmord. Ja all forskning visar att det är viktigt att prata med barn om känslor och allvarliga saker. Det är mer vi vuxna som känner obehag kring detta. Varje år försöker 5000 unga att ta sina liv. Många av dessa försök hade kunnat undvikits via samtal.
Denna övning visar också hur vi arbetar med QR-koder, samt hur vi får elever att engagera sig. Ibland kan det vara svårt med QR-koder så här kommer vi med tips om vad som bör kontrolleras innan: